pytanie o osiągi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jo_ker
    Classic
    • 2006
    • 24

    pytanie o osiągi

    ja dzis zdecydowanie odpadam
    jo_ker
  • daniel0607
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 770

    #2
    pytanie o osiągi

    Witam serdecznie.Mam pytanie : czu to możliwe że octavia I z silnikiem 90 km ALH ma lepsze przyspieszenie od passata b5 110 km i od octavi I 90km AGR?Proszę o poradę bo moja jakoś się lepiej zbiera od nich.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Porada Ci raczej nie jest potrzebna. Jedynie wypada pogratulować zadowolenia z samochodu. Silnik, silnikowi nie jest równy, mam na myśli jego stan techniczny. Dużo zależy również od temperamentu kierowcy, jego stylu jazdy. Ma to wpływ na odczucia z jazdy zwłaszcza, że nie ma dużych róznic w mocach w/w silników.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez -Piotr-
        Silnik, silnikowi nie jest równy, mam na myśli jego stan techniczny. Dużo zależy również od temperamentu kierowcy, jego stylu jazdy
        Do tego paliwo, masa samochodu, temperatura w dolocie.... Troche tego jest.

        Komentarz

        • b707
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1272

          #5
          Prawda duzy wpływ maja umiejetnosci kierowcy, stan silnika oraz lane paliwo Wczoraj zaszalełem i wlałem Shell V-power Racing... Do niedawna lałem 95 lub 98 ale gdy silnik zaczał pobierać nowe paliow to nie mogłem uwierzyc że róznica może byc tak odczuwalan Równo pracuje ładnie przyspiesza i bardzo przyjemnie mruczy... 75km ale kocham to autko i odczuwam niesamowita przyjemnosc jazdy i z samego patrzeni a nawey myslenia o nim [o Niej własciwie] czego chciec więcej
          pzdr
          Adam

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #6
            b707, To ciekawe bo twoj silnik nie jest nastawiony na wykorzystanie paliwa o mniejszej kalorycznosci, a wiekszej sklonnosci do zaplonu. Stad na 95 powinien jezdzic lepiej niz na 98, bo w Polsce oktanowosc uzyskuje sie nie reformingiem czyli modyfikacja struktury lancuchow weglowodorowych, a dodaniem dodatkow podnoszacych ilosc okranow, zawierajacych balast w postaci zwiazkow tlenowych, ktore obnizaja kalorycznosc paliwa, a tym samym wartosc energii, ktora mozna uzyskac w wyniku spalenia i przelania jej potem na moc na kolach.

            98 jest dobra dla silnikow wiecej zaworowych, ktorych moc jest uzyskiwana dzieki ostrzejszym nastwom parametrow pracy, tzn. wykorzystuje sie ich prace w wyzszych zakresach predkosci obrotowych, gdzie nastepuja krotsze czasy otwarcia zaworow i potrzebny jest krotszy czas zainicjowania spalania przez iskre swiecy i szybsze spalenie mieszanki, by zdarzyc ja wypchnac z cylindra, bo kolejna porcja czeka na swoja kolejke. Tam nadrabia sie kalorycznosc zwiekszeniem ilosci paliwa, ale silnik jest do tego przygotowany.

            Zebys odczul przewage Vpower, zakladajac, ze poprzednio stosowane paliwo nie bylo chrzczone, tzn. nie mialo zanizona ilosc oktanow, to Vpower musialoby w calosci pochodzic z procesow chemicznych, a nie z rasowania w polskich warunkach, a tego nie wiem.

            Odczujesz roznice, nawet na 95, jak bedziesz mial paliwo w calosci z ukladów C-H, wtedy kalorycznosc maksymalna, a zdolnosc do spalania stukowego odpowiednia dla twojego silnika. Wydaje ci sie wtedy dosc szybko, ze silnik jest elastyczniejszy no bo jest.

            daniel0607, nawet zapchany filtr paliwa potrafi sprawic, ze 90-ka bedzie bujac 110-tke
            Była O1 jest F2.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez b707
              Prawda duzy wpływ maja umiejetnosci kierowcy, stan silnika oraz lane paliwo Wczoraj zaszalełem i wlałem Shell V-power Racing... Do niedawna lałem 95 lub 98 ale gdy silnik zaczał pobierać nowe paliow to nie mogłem uwierzyc że róznica może byc tak odczuwalan Równo pracuje ładnie przyspiesza i bardzo przyjemnie mruczy... 75km ale kocham to autko i odczuwam niesamowita przyjemnosc jazdy i z samego patrzeni a nawey myslenia o nim [o Niej własciwie] czego chciec więcej
              pzdr
              moim skromnym zdanie to tylko siła sugesti nic więcej ...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Dig Dug
                b707, To ciekawe bo twoj silnik nie jest nastawiony na wykorzystanie paliwa o mniejszej kalorycznosci, a wiekszej sklonnosci do zaplonu. Stad na 95 powinien jezdzic lepiej niz na 98, bo w Polsce oktanowosc uzyskuje sie nie reformingiem czyli modyfikacja struktury lancuchow weglowodorowych, a dodaniem dodatkow podnoszacych ilosc okranow, zawierajacych balast w postaci zwiazkow tlenowych, ktore obnizaja kalorycznosc paliwa, a tym samym wartosc energii, ktora mozna uzyskac w wyniku spalenia i przelania jej potem na moc na kolach.
                Jedno uzupełnienie tylko

                W Polsce kupić paliwo które będzie miało swoje właściwości zgodne z normami zachodnimi jest ciężko.
                Zapewne dla tego zalewając drogie paliwa czujemy różnicę... bo silnik może pracować na swoich możliwościach.

                Ze swojego doświadczenia mogę dodać tyle, że w Austrii zalałem palwo 91 i samochód szedł jak rakieta... gdzie w Polsce na żadnym 98 tak nie pracował..

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  #9
                  bezduszny, Polskie paliwo spelnia normy ogolnoswiatowe z zapasem. Wiec jesli chodzi o wymagania, to nie ma roznicy. Roznica moze polegac na sposobie dojscia do tych parametrow. Nie twierdze, ze te dojscia sa zle, bo sa ogolnie stosowane w swiecie, zwlaszcza w USA, Szwecji, Ameryce Poludniowej, Australii.

                  Liczba oktanowa nie swiadczy bezposrednio o jakosci paliwa. Jest bardzo wazna, ale LO odnosi sie do spalania stukowego, jezeli ono wystepuje, to zaklucona jest praca silnika, moga ulec uszkodzeniu gniazda zaworowe, kolektor, bo spalanie odbywa sie w czasie niezgodnym z nastawami wszystkich elementow silnika, jak otwarcie zaworow, polozenie tloka, zaplon iskry. Jezeli nastepuje taka sytuacja, to silnik jest slabszy itp. odczuwamy to wyraznie. Jezeli silnik ma napisane, zeby stosowac benzyne minimum 91 oktan, tzn ze moze na takiej pracowac bez skutkow ubocznych.

                  Wartosc kaloryczna benzyny, ktora nie jest w normie okreslana tez ma swoje znaczenie. Jezeli jest ona nizsza niz u jednego producenta, od tej u innego producenta, to nie ma ona wiekszego znacznia dla trwalosci silnika. Odczuwamy jednak to w braku mocy, elastycznosci, tak jakby silnik dawal mniejsza mieszanke, ubozsza mieszanke.
                  Duzo by pisac

                  [ Dodano: Nie 31 Gru, 06 10:44 ]
                  Sorry za bledy stylistyczne w ostatnim fragmencie, ale przerabialem zdanie
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dig Dug, owszem, tak mówi teoria


                    Zapewne wiesz jak w Polsce osiąga się te parametry w przypadku PB i ON ? :diabelski_usmiech lub jak LOO robi się ON...

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      #11
                      Jasne ze wiem tym sie zajmuje od 6 lat

                      W ON, nie ma liczby oktanowej, jest liczba cetanowa i index cetanowy tak dla wyjasnienia. I tego sie nie modeluje, bo frakcje naftowe maja te wartosci z natury na duzo wyzszym poziomie niz wymaga norma
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • markowski
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 224

                        #12
                        Dig Dug, a vpower 99 shella to nie jest benzyna importowana ?
                        pozdrawiam
                        Markowski
                        OI AXR 06 185@377

                        Komentarz

                        • Dig Dug
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1306
                          • Seat

                          #13
                          Nie mam dostepu do informacji Shella, wiec nie wiem skad on bierze te benzyne i w jaki sposob osiaga wyzsze parametry. Jakbym zobaczył orzeczenia laboratoryjne, to bym wiedzial, co to za benzyna, a tak to niestety nie wiem.

                          Wiem ze na 100% Shell importuje gaz plynny propan i butan, a w Polsce robi mieszanki propanowo-butanowe i dopiero sprzedaje, wiec import benzyny gotowej Vpower jest jak najbardziej mozliwy, bo oni tego nie sprzedaja nie wiadomo ile, a transport kilku wahadel pociagow na miesiac do Polski to pestka. Mozliwy jest takze blending benzyny zwyklej do takiej osiagajacej parametry Vpower. I badz tu madry :wink:

                          Ale tak jak mowie, nie wiem jakim dokladnie sposobem to osiagaja. Szkoda gdybac, ale ja profilaktycznie nie zalewam auta zadnymi wynalazkami Pb 98 skoro silnik tego nie wymaga, bo szkoda kasy. Zwlaszcza, ze mam silnik wolnoobrotowy (max moment obr. przy niskich obrotach), 8 zaworowy wlasnie dostosowany do benzyn 91 i 95 oktan max.
                          Była O1 jest F2.

                          Komentarz


                          • #14
                            Z tego co mi wiadomo to Shell sprowadza to paliwo.

                            Jednak... jak już kupować je to na stacjach należących do Shell'a a nie tylko w "barwach" Shella

                            Komentarz

                            • eR_
                              Rider
                              • 2005
                              • 411

                              #15
                              tylko trudno poznac czy to "firmowa" stacja czy jakas patronacka/ajent
                              Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                              Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #16
                                Re: pytanie o osiągi

                                Zamieszczone przez daniel0607
                                Witam serdecznie.Mam pytanie : czu to możliwe że octavia I z silnikiem 90 km ALH ma lepsze przyspieszenie od passata b5 110 km i od octavi I 90km AGR?Proszę o poradę bo moja jakoś się lepiej zbiera od nich.
                                Dużo zależy od przepływki, paliwa i temperatury (im zimniej tym TDI idą lepiej). Że ALH subiektywnie idzie lepiej niż AGR to jest w miarę ozywiste. Turbina o zmiennej geometri nie ma takiej turbo dziury, krzywa momentu jest też lepsza.
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz

                                • ProSzeK
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 43

                                  #17
                                  czyli moja FAbienne z 1.9 TDI ATD idzie lepiej :P :P :P bo ma zmienna geometrie łopatek z tego co wiem
                                  SKODA FABIA
                                  1.9 TDI 101 PS

                                  Komentarz

                                  • Hanz2k
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 522

                                    #18
                                    Niestety rozczaruję was. Rozmawiałem ostatnio z byłym już pracownikiem byłych Naftobaz. Według niego obydwa Vpowery to benzynka Orlenowska z dodatkami czyli blending. Wiadomość jest sprawdzona bo to Naftobazy robiły blending dla Shella. Shell jedynie sprowadza w beczkach jakieś ulepszacze.
                                    Hanz2k
                                    1,8 T by MT
                                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ProSzeK
                                      czyli moja FAbienne z 1.9 TDI ATD idzie lepiej :P :P :P bo ma zmienna geometrie łopatek z tego co wiem
                                      Zależy lepiej od czego?? Szłaby zapewne dużo lepiej gdybyś virusa zapodał :wink:
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        Hanz2k, z bardziej wiarygodneg źródła wiem że u nas na południu vpower racing przyjeźdza z austrii

                                        Komentarz

                                        • Hanz2k
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 522

                                          #21
                                          czyli ten 99+ ?
                                          Ciekawe, odpytam się znajomych.
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            eR_, Jak juz kupisz to na fakturze masz napisane czy to firma prywatna czy danego koncernu stacja.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Fery
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 236

                                              #23
                                              Wg. danych producenta ALH 0-100km 13.0s, v-max 180kmh. AGR 13.7s i 178kmh.
                                              Niby ta sama moc ale...

                                              Komentarz

                                              • Jericho
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 75
                                                • Rapid Spaceback (NH1)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Hanz2k
                                                Niestety rozczaruję was. Rozmawiałem ostatnio z byłym już pracownikiem byłych Naftobaz. Według niego obydwa Vpowery to benzynka Orlenowska z dodatkami czyli blending. Wiadomość jest sprawdzona bo to Naftobazy robiły blending dla Shella. Shell jedynie sprowadza w beczkach jakieś ulepszacze.
                                                odkopie.

                                                Potwierdzam. Mam kuzyna kierowce cysterny w orlenie i na stacji rozlewczej od razu jest mieszane palifko, ktore zalewaja do cysterny dla roznych stacji, m.in. shell.
                                                Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                                                Komentarz

                                                Pracuję...